DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

FPS Creator

Scripty
Pokud by vám některý z návodů nešel, kontaktujte nás.
 
Kompletní tma
 
Dlouho jsme nemohli najít dobrý script na tmu, až se Misar rozhodl udělat vlastní a navíc i funguje. Zde tedy sestavil návod.
 
1. Vložte do hry trigger zone a tento script nastavte jako main,
pak jen projdete ve hře trigger zone a všude bude tma, po celou hru.
 
 
Pokud chcete zcela osvětlenou oblast bez tmy, s minimálním zatážení systému, tak zde_
 

Peněžní systém

1. Otevřeme si tento počítač a v něm: Místní disk (C:)/Program Files/The Game Creators/FPS Creator/Files (Popř. vaše místo uložení) = a zde budeme třídit jednotlivé objekty a scripty.
 
2. Nyní si otevřeme rar s touto složkou.Zde Dáme Files/scriptbank = označíme složku conjured a dáme kopírovat (CTRL + C).
Nyní najedeme na složku kde máme uložen FPSC viz nahoře a zde vybereme Scriptbank a vložíme složku se scriptama (CTRL + V).
Nyní se vrátíme zpět do Files kde budeme dále třídit.
 
3. Teď se vrátíme do složky (raru) s peněžním systémem a vrátíme se také zpět do Files kde budeme nadále kopírovat.
Nyní otevřeme languagebankenglishgamecoretext = složku user zkopírujeme (CTRL + C), opět najedeme na složku s FPSC a dáme
languagebankenglishgamecoretext a zde vložíme (CTRL + V) složku user.
 
4. Tím máme půlku splněnou.Vrátíme se tedy do naší složky (raru) s peněžním systémem, vrátíme se o jednu zpět a nyní klikneme na huds a zkopírujeme opět user (CTRL + C). Nyní si zase vrátíme do složky s FPSC kde se vrátíme o jednu a přejdeme do složky huds (pro kontrolu: anguagebankenglishgamecorehud) zde dáme vložit (CTRL + V)
 
5. Opět se vrátíme ke složce s peněžním systémem úplně na začátek tedy: fpsccashsystem.zipFiles = vybereme poslední složku a to entitybank
a conjured zase zkopírujeme (CTRL + C) a vložíme do složky s FPSC a to do entitybank - můžete si zde vytvořit složku user, jako to mám já a tam si dávat věci stažené od nás nebo z internetu atd.
 
6. Nyní jak vložit do hry. Zapneme FPSC a nalezneme složku conjured popř. vámi vytvořenou složku kam jste zkopírovaly peníze.
Uděláme si nějakou plochu (což už doufám víte), nyní do hry musíte vložit všech šest obrazů CS1, CS2...(Neptejte se mě proč, já tento script nedělal ) a nakonec vložíme peníze. Nyní už jen zpustíme a otestujeme, jestli je vše v pořádku a peníze se vám přičítají můžeme přejít na závěrečný bod.
 
7. Začneme třeba se zbraní na kterou je script udělán, je to mp40, kterou nalezneme v WW2 a items. Vložíme do hry, klikneme na ni pravým tlačítkem myši a otevřeme main. Nyní zde nalezneme složku conjured a vybereme pickupgunmp40.
Nyní by jste jen měli přijít ke zbrani a pokud máte 1000 cash můžete si zbraň koupit pomocí tlačítek Y (ano) N (ne) - upozorňuju, že je to Y na anglické klávesnici, takže musíte dávat Z pro koupi zbraně.
 
Ve výsledku by to mělo vypadat nějak takto.
 
 
 
Jak vložím script do hry?
 
1. Otevřeme si FPSC a vložíme postavu (se zbraní).
 
2. Klikneme na ni pravým tlačítkem myši a vybereme main a otevřeme.
 
3. Nyní otevřeme složku people klikneme pravým tlačítkem myši  na nějaký soubor a dáme kopírovat (soubor se budede jmenovat např. item - kopie), teď kliknem opět pravým tlačítkem na nový soubor a dáme otevřít. Nyní jen zkopírujte script z našeho webu (ctrl + c) , vymažte bývalý text ze souboru a nahraďte ho zkopírovaným textem (ctrl + v).Teď uložíme.
 
4.A nyní už jen script otevřeme (klikneme na něj 2x).
 
Nyní by vaše postava měla střílet někam pryč, tento script se používá k tomu, aby se zdálo, že střílí po nepřátelích...
 
Jak přidat Addony?
 
(Vysvětleno na příkladu žebříku)
 
Otevřeme si Tento počítač a místní disk C (Popř. jiný disk, záleží kde máte program nainstalovaný). Program files a zde si najdeme The Game Creators a po té rozbalíme složku FPS Creator. Otevřeme si "files"¨(soubory) nyní "entitybank" a složku "user" (pokud jí zde nemáme vytvoříme - pravé tlačítko myši - nový - nová složka). Sem vložíme vše co máme zazipované ve složce entitybank - user - ladder.Zde máme několik obrázku.Označíme si je a pomocí ctrl + c je zkopírujeme a vložíme do user v entitybank pomocí ctrl + v.Nyní opět dáme "files" a dáme "scriptbank".
Rozbalíme "user" a vložíme script,který máme zazipovaný.Scriptbank - user - náš script.(opět použijeme kombinaci ctrl + c a do složky user ctrl + v).Tí je to splněno a teď jak vložit do hry.
 
1.Otevřeme FPSC.
2.Dole v entity pod scifi,máme user.
3.Klikneme na user a vidíme zde žebřík.
4.Vložíme někam na stěnu a změníme ho na dynamický pomocí "Y".
5.Nyní na něj klikneme pravým tlačítkem myši.
6.Nalezneme "main" a otevřeme.
7.Zde vyhledáme složku "user" a otevřeme.
8.Měli bychom zde mít script - Ladder a na něj klikneme tím máme žbeřík hotov.
9.Jenomže on není nyní vidět.Proto ještě jednou vložíme žebřík na stejné místo kde je ten dynamický.
10.Změníme náš druhý žebřík na statystický,který již vidět bude.Docílíme toho že pomocí scriptu,automaticky vylezeme po žebříku.
 
Zatopení vodou po stisknutí spínače nebo po průchodu oblasti, od verze 1.18
 
Začneme stisknutím spínače
Vytvořte místnost tak se třemi patry
Do druhého patra vložte Trigger zone 
Do Name napište třeba ,,1´´ nebo co vymyslíte
Do main = ,,raisewater´´  ve složce (waterscripts)
Dejte Apply Changes
Dále vložte spínač 
Do main = ,,switch1´´ pokud je nechte 
Do If Used = 1 nebo jak jste pojmenovali vy
Dejte Apply Changes
A TEST GAME nyní po stisknutí spínače se celá místnost postupně zatopí vodou, bohužel po jeho opjetovném stisknutí se voda vypaří, to
tvůrci nedomysleli protože v příběhu se to moc uplatnit nemusí.
Takto můžete vložit třeba 30 spínačů všechny budou fungovat.
 
A teď projduli přes oblast 
Aby to vypadalo reálnější ohraničte první a druhé patro podlahou 
Do prvního patra vložte Trigger zone 
Do Name napište třeba ,,1´´ nebo co vymyslíte
Do main = ,,raisewater´´  ve složce (waterscripts)
Dejte Apply Changes ( Tyto body zůstaly stejné )
Nyní vložte druhou Trigger zone kde chcete, aby se spustila záplava :-) 
Do main =  plrinzoneactivateused 
Do If Used = 1 nebo jak jste pojmenovali vy
Dejte Apply Changes
A TEST GAME nyní jakmile projdete přes zónu spustí se záplava bohužel po opjetovném návratu na zónu se záplava deaktivuje.
 
Tipy:
 
Není chyba, jako chyba
Když Vám v FPSC naskočí error, nemusí to vždy znamenat konec, pokud ovšem nekliknete na tlačítko OK.
Například při testování hry mi naběhla tabulka, že se naskytla chyba. Level je moc velký, zkuste reintalovat program atd.
Ale já jsem nekliknul na OK a test game běžel směle dál a nakonec jsem se dostal až do hry. Ovšem když kliknete na OK, tak program spadne.
Takže pozor na to! A než něco potvrdíte, ověřte si, zda-li si potvrzením neuškodíte.
 

 
Velikost charakterů
Příklad u vojáka.
1. Jděte do The Game Creators / FPS Creator / Files / entitybank / ww2 / characters
2. Vyhledejte Officer (Bazooka)
3. Otevřete a najděte Scale. To změňte třeba na 200.
4. Jděte do FPSC a vložte Officer (Bazooka), změny ve velikosti budou vidět na první pohled.
 
Úprava zbraní
 
Pozn.: Doporučuji udělat si záloho složky se zbraněmi.
 
Využijeme script od jistého Shadowtroida.
 
1. Jděte do D:\Program Files\The Game Creators\FPS Creator\Files\gamecore\guns\model pack 5\P90
2. Vyhledejte gunspec.txt a otevřete.
3. Najeďte zcela nakonec textu, dejte enter a zkopírujte tam výše uvedený script.
4. Ve scriptu si upravte firerate = libovolné číslo (jedná se o rychlost střelby, nyní je nastaveno na 3, což je pro tuto zbraň optimální)
 a recoily = libovolně (trhnutí neboli zpětný ráz, nyní je 25 ale možná by bylo dobré snížit třebas na 15).
 
Pozn.: Tento script funguje na všechny zbraně, prvně se objevil ve verzi 1.17 u původních zbraní (ww2, scifi, modern), kde byl oficiálně přidán TGC, vy jej můžete využít u zbraní z model packů.
 
Neútočící nepřátelé? Minulost...
 
1. Klikněte pravým tlačítkem na postavu a sjeďte až úplně dolů, kde máte Physics.
2. Najděte Always Active a přepněte na YES.
3. To udělejte u všech nepřátel a pokud to váš komp utáhne může se na vás rozběhnout celá armáda zombíků, teroristů či vojáků.
 
Rady:
Prostředí, obloha
 
 
1.Krok
Klikneme nahoře v levo na "file" a po té na "build game".
 
2.Krok
Nyní podle obrázku:
a) Klikneme na "level seting" (modře).
 
b) Klikneme na "edit" u global scriptu (červeně).
 
c) Klikneme na "sky" a v pravo se nám zobrazí tři tečky (zeleně).Klikneme na ně a zde máme na výběr: generic,natural,ww2 a scifi.
 
Klikni pro zvětšení!
 
Menu hry
 
1. Krok
Opět klikneme na "file" a po té na "build game".
 
2. Krok
Máme před sebou taubulku "game project seting".
Zeleně označen je název projektu hry,po kliknutí na "new" můžeme vytvořit nový projekt nebo klikneme na tři tečky a vložíme již projekt vytvořený.
Červeně označené je ovládání,místo tlačítka "enter" doporučuji užít tlačítko (písmeno) "F".
 
Klikni pro zvětšení!
 
3. Krok
Nyní zde máme "level settings",červeně vyznačené jsou levely,po kliknutí na název můžete zaměnit za jiný lvl.Dole je "add new level" tím přidáte další misi hned po skončení první.Nahoře zeleně vyznačené je obloha a menu.
Jednoduché menu je hned automaticky vyrobeno a možná je i ideální,proto přeskočíme dál.
 
Klikni pro zvětšené!
 
4. Krok
Nyní před sebou máme tabulku textury.Čeveně vyznačené je nejlepší kvalita a světelné efekty.Háček?
Někdy,pokud máte více světel ve hře,vytváření hry "build game" se vám bude načítat pomalu a možná se i sekne.
Modře je průměrná kvalita a světelné efekty - ideální.
Zeleně nejhorší kvalita a žádné efekty!Háček?
Pokud dáte do hry světlo,nebude vůbec vidět,světlo bude totiž všude.Grafika je velmi slabá detaili např na dveřích,mohou být z blízka rozmazané,což by se vám u nejvyšší grafiky (kvality) stávat nemělo.
 
 
Klikni pro zvětšení!
 
 
5. Krok
Jako první zde máme místo kam chceme hru uložit (modře vyznačeno).Po kliknutí na tři tečky můžeme změnit,já ukládám na plochu.
Druhý je název hry (zeleně vyznačeno),pod jakým bude hra uložena!Musí končit na na příponu .exe  !!!
A poslední to na co všichni čekáte,klikneme na "BUILD GAME" (červeně vyznačeno) a čekáme než se nám hra vyrobí společně s menu hry!
 
Klikni pro zvětšení!
 
 
 
 
Triky:
 
Vražedná bedna
Vložte do hry bednu v dynamickém módu.
Klikněte na ní pravým tlačítkem, otevře se vám nastavení.
Úplně dole nastavte: Physic force damage alespoň na 10000
Dále physics weight taky na 10000
Nyní umístěte nepřítele, nad něj dejte bendu a měla by ho zabít.
Pokud ne, tak nepříteli dejte Health tak na 20.
 
 
Vybuchující dveře
1.Krok:Vložíme jaké ko-li dveře (segments)  "use", po té dveře změníme na dveře "remote", dále najedem na destroy a změníme na destroyandactivate. Potom nalezneme If used a zde napíšeme 1.
 
Klikni pro zvětšení!
 
2.Krok:Dole najedeme na "statisctics" a změníme "strenght" na 10.
 
3.Krok:Najedeme na "physics" a "explodable?" změníme na "YES".
 
4.Nyní vložíme opět dveře "use" (stejného vzhledu jako ty předtím),ale POZOR!Musíme je vložit z entit! Půjdeme tedy do entiti,ve ww2 nebo scifi si nalezneme "scenery" a klikneme na " + " (červeně) tím se nám rozbálí další možnosti (Pokud chcete použít dveře z model packů,naleznete pouze záložku "Doors" a již zde máme dveř).Klikneme na "doors" (modře) a vybereme dveře které jsme používali (V mém případě jsou to dveře od bunkru,označené zeleně).Musí končit písmenem " F " (U model packů,jsou dveře automaticky "use").
 
Klikni pro zvětšení!
 
5.Krok:Dveře vložíme kousek za dveře,které jsme umístili již předtím.Nyní opět dveře "use" změníme na "remote" a dole ve "statistics" dáme "Isimmobile" - "NO". Nesmíme taky zapomenout dveře přejmenovat na 2.
 
6.Toť vše,nyní ještě vložíme "prayer start", nějakou tu zbraň a pokud chcete tak sud,který můžete dát před dveře a pak do něj střelit.
 
Klikni pro zvětšení!